در راستای اجرای دولت الکترونیک و روانسازی امور اداری در اداره کل بازرسی و پاسـخگویی به شـکایات و حوزه دستیـاری ویژه وزیر در امور حقوق شـهروندی، بالاخص ارتقای سـطح شـفافیت و امکان رهگیری و رصـد دقیق شـکایات به عمل آمده در وزارت عتف وکاهش میانگین پاسـخگویی به شـکایات و ارائه مسـتندات مرتبط با شـکایات ( به صورت ایجابی یا سـلبی) پس از حـدود یک سال فراهم سازی مقـدمات و شـرایط ایجاد سامانه تمام الکترونیکی دریافت و پاسخگویی به شکایات به نحوی که با اتوماسیون اداری وزارت و شـبکه دولت هماهنگ باشد، این دفتر اقدام به طراحی سامانه جامع پاسـخگویی به شکایات و دریافت گزارش تخلفات و سوء مدیریت ها و موارد نقض حقوق شهروندی و تخلفات آموزشی و پژوهشی نموده که از اولسالجاری (1400 (درصفحه اصلی سایت وزارت عتف بارگذاری شده است. لـذاضـمن درخواست اطلاع رسانی دقیق در سایت ها و پنجره های آن واحـد/ موسـسه/ دانشـگاه و برقراری پیونـد الکترونیـک به لینـک سامانه در سایت اختصاصـی مربوطه، به اسـتحضار می رساند، از ابتدای سال جاری کلیه درخواست ها و شـکایات فقط از طریق سامانه مذکور قابل دریافت بوده و با توجه به لینک شدن این سامانه با سامانه اتوماسیون اداری وزارت عتف و قـابلیت پیگیری آنلاـین شـکایات و گزارش ها و بالاخص با توجه به شرایط کرونا وضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و منع آمد و شد در ادارات، از تاریخ فوق این دفتر از پذیرش شکایات و اعلام تخلف و موارد نقض حقوق شهروندی و تخلفات پژوهشـی و علمی به صورت فیزیکی و کاغـذی امتناع نموده و موارد فوق صـرفًا از طریق سامانه پاسـخگویی به شکایات به آدرس erp.msrt.ir که درصـفحه اصلی سایت وزارت نیز درج شده است، قابل دریافت و پیگیری خواهد بود.
بخشنامه
شکایات
رسیدگی به تخلفات اداری